Chocomania

Γλυκιά ή κάπως πιο πικρή, μαύρη, γάλακτος ή λευκή, και σε οποιαδήποτε μορφή, σε πλάκα, ως επικάλυψη, μέσα σε γλυκό ή ακόμα ως ρόφημα, η σοκολάτα είναι ένας απολαυστικός πειρασμός που δεν αφήνει καμία και κανέναν ασυγκίνητο. 

Κείμενο: Σταύρος Δεδούκος

Η κατανάλωση μιας μικρής ποσότητας σοκολάτας όχι μόνο προσφέρει γευστική απόλαυση στον ουρανίσκο μας αλλά, επιπλέον, τροφοδοτεί τον οργανισμό μας με συστατικά που βοηθούν να χαλαρώσουμε και να αισθανθούμε καλύτερα, έστω και προσωρινά – δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι η σοκολάτα χαρακτηρίζεται συχνά ως “γλυκό της παρηγοριάς” αλλά και ως “τέλειο αφροδισιακό”. Βεβαίως αυτό το τελευταίο εύκολα λέγεται, δύσκολα αποδεικνύεται, τίποτα όμως δεν αποκλείεται, ο καθείς και η καθεμία γνωρίζει καλύτερα αν ισχύει για τον εαυτό του! Σίγουρα όμως γνωρίζετε άτομα, μπορεί να είστε κι εσείς ένα από αυτά, που δηλώνουν «εθισμένοι» στη σοκολάτα (chocoholics) και παρουσιάζουν “στερητικό σύνδρομο” , εάν δεν καταναλώσουν σοκολάτα σχεδόν καθημερινά.

ΓΛΥΚΙΑ (ΘΕΡΜΙΔΙΚΗ) ΑΜΑΡΤΙΑ

Αναλόγως των συστατικών της, μια τυποποιημένη σοκολάτα αποδίδει από 480 έως 600 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια, τις λιγότερες θερμίδες οι σοκολάτες με τα χαμηλότερα λιπαρά και σάκχαρα, τις περισσότερες όσες περιέχουν ξηρούς καρπούς, γέμιση κρέμας, επικάλυψη καραμέλας ή/και αλκοόλ. Εξ αιτίας της υψηλής ενεργειακής αξίας και της θερμιδικής πυκνότητάς της, δηλαδή πολλές θερμίδες σε μικρή ποσότητα, καθίσταται αμέσως σαφές ότι η κατανάλωση σοκολάτας πρέπει να γίνεται χωρίς υπερβολές και πάντα σε λελογισμένη, μικρή ποσότητα. Αντίθετα, τα σοκολατούχα γλυκά και επιδόρπια είναι λιγότερο παχυντικά, ειδικά όταν τα παρασκευάζουμε μόνοι μας. Για εσάς λοιπόν που δεν μπορείτε να κάνετε χωρίς σοκολάτα και επιθυμείτε να την απολαμβάνετε διακαώς και με όλους τους τρόπους, ιδού μερικά υγιεινά σοκολατούχα γλυκίσματα που ικανοποιούν την επιθυμία για σοκολάτα χωρίς, όμως, να σας «πικραίνουν» με τις θερμίδες τους…

48 θερμίδες Αποξηραμένα φρούτα με σοκολάτα

Διατροφικές πληροφορίες: Θερμίδες/τεμάχιο: 48. Πρωτεΐνες: 0,6 γραμμ. Υδατάνθρακες: 6,1 γραμμ. Λιπαρά: 2,4 γραμμ. Φυτικές ίνες: 1,3 γραμμ.

Υλικά για 16 τεμάχια: 8 αμύγδαλα. 8 μεγάλα αποξηραμένα βερίκοκα χωρίς κουκούτσια. 8 μεγάλα αποξηραμένα δαμάσκηνα χωρίς κουκούτσια. 50 γραμμ. σοκολάτα κουβερτούρα. 1 κουταλιά κρέμα γάλακτος με χαμηλά λιπαρά. 1 κουταλάκι φρέσκο βούτυρο γάλακτος ξεπαγωμένο. ½ κουταλάκι βανίλια. 1 κουταλιά θρυμματισμένα φουντούκια.

Τρόπος παρασκευής:

  • Κόβετε τα αμύγδαλα στη μέση.
  • Χρησιμοποιώντας λεπτό μαχαιράκι δημιουργείτε ένα μικρό άνοιγμα σε κάθε αποξηραμένο φρούτο και ενσωματώνετε από μισό αμύγδαλο.
  • Σπάτε την κουβερτούρα σε κομματάκια, τη λιώνετε σε μπεν μαρί και τη βγάζετε από τη φωτιά.
  • Προσθέτετε την κρέμα γάλακτος, το βούτυρο και τη βανίλια και χτυπάτε καλά μέχρι το μείγμα να γίνει ομοιόμορφο.
  • Βουτάτε ένα-ένα τα αποξηραμένα φρούτα μέσα στο μείγμα της σοκολάτας, με το κλειστό τμήμα τους προς τα κάτω και μέχρι περίπου τη μέση. Τα στριφογυρίζετε να καλυφθούν καλά και τα ακουμπάτε σε λαδόκολλα ή ατομικά αντικολλητικά χαρτάκια ζαχαροπλαστικής.
  • Πασπαλίζετε με τα τριμμένα φουντούκια και τα βάζετε στο ψυγείο μέχρι να κρυώσει η σοκολάτα.

Συμβουλή: Προτιμήστε φυσικώς αποξηραμένα φρούτα χωρίς πρόσθετα συστατικά.

Παραλλαγή: Αντικαταστήστε το βούτυρο με ταχίνι και την κρέμα γάλακτος με φυτικό υποκατάστατο.

Διατροφική πληροφορία: Τα αποξηραμένα φρούτα περιέχουν αντιοξειδωτικά που συμβάλλουν στην προστασία του δέρματος από την ατμοσφαιρική ρύπανση και την πρόωρη γήρανση.

 

200 θερμίδες Σοκολατόπιτα με ξινόγαλα

Διατροφικές πληροφορίες: Θερμίδες/μερίδα: 200. Πρωτεΐνες: 4,3 γραμμ. Υδατάνθρακες: 21,1 γραμμ. Λιπαρά: 10,8 γραμμ. Φυτικές ίνες: 1,5 γραμμ.

Υλικά για 8 μερίδες: 100 γραμμ. μπισκότα. 50 γραμμ. αμύγδαλα. 30 γραμμ. φουντούκια. 200 γραμμ. σοκολάτα κουβερτούρα. 250 γραμμ. ξινόγαλο με χαμηλά λιπαρά. 1 κουταλιά ουίσκι. Ελάχιστο βούτυρο ή μαργαρίνη.

Τρόπος παρασκευής:

  • Τρίβετε τα μπισκότα σε χοντρά κομμάτια.
  • Θρυμματίζετε τα αμύγδαλα και τα φουντούκια στο μπλέντερ.
  • Ψιλοκόβετε την κουβερτούρα και τη λιώνετε σε μπεν μαρί.
  • Προσθέτετε τα τριμμένα μπισκότα, το ξινόγαλα, τους ξηρούς καρπούς και το ουίσκι. Αναμειγνύετε πολύ καλά.
  • Επιστρώνετε ένα μικρό στρογγυλό ταψάκι με λαδόκολλα ελαφρώς βουτυρωμένη.
  • Αδειάζετε το μείγμα της σοκολάτας στο ταψάκι και το στρώνετε με μαχαιράκι, να γίνει ομοιόμορφο.
  • Το βάζετε στο ψυγείο μέχρι να στερεοποιηθεί.

Συμβουλή: Χρησιμοποιήστε μπισκότα φτιαγμένα από διάφορα δημητριακά ολικής άλεσης ή εμπλουτισμένα με φυτικές ίνες.

Παραλλαγή: Αντί για ξινόγαλο μπορείτε να βάλετε υποκατάστατο κρέμα γάλακτος με χαμηλά λιπαρά.

 

240 θερμίδες Καριόκες με νιφάδες βρώμης

Διατροφικές πληροφορίες: Θερμίδες/τεμάχιο: 240. Πρωτεΐνες: 3,0 γραμμ. Υδατάνθρακες: 32,3 γραμμ. Λιπαρά: 11,0 γραμμ. Φυτικές ίνες: 3,1 γραμμ.

Υλικά για 25 τεμάχια: 100 γραμμ. καρύδια ψίχα. 100 γραμμ. φουντούκια ψίχα. 250 γραμμ. νιφάδες βρώμης. 100 γραμμ. σταφίδες. 150 γραμμ. ινδοκάρυδο τρίμα. 1 βανίλια. ½ κουταλάκι κανέλα. ½ κιλό μέλι. 200 γραμμ. σοκολάτα κουβερτούρα.

Τρόπος παρασκευής:

  • Θρυμματίζετε τα καρύδια και τα φουντούκια σε μπλέντερ.
  • Τα αδειάζετε σε μεγάλο μπολ μαζί με τις νιφάδες βρώμης, τις σταφίδες και το ινδοκάρυδο. Ανακατεύετε όλα τα υλικά.
  • Βάζετε τη βανίλια και την κανέλα και αναμειγνύετε καλά.
  • Προσθέτετε το μέλι και ζυμώνετε το μείγμα.
  • Αφήνετε τα ζυμωμένα υλικά για αρκετή ώρα, να σταθούν και να απορροφήσουν το μέλι.
  • Σπάτε την κουβερτούρα σε μικρότερα κομμάτια και τη λιώνετε σε μπεν μαρί.
  • Παίρνετε κομμάτια-κομμάτια ζύμης και τα πλάθετε σε ρολό.
  • Κόβετε τη ζύμη σε λεπτές στρογγυλές φέτες.
  • Βουτάτε κάθε φέτα στη λιωμένη σοκολάτα και την τοποθετείτε σε δίσκο που έχετε επιστρώσει με λαδόκολλα.
  • Βάζετε το δίσκο με τις καριόκες στο ψυγείο για περίπου 20 λεπτά.

Συμβουλή: Το μέλι απορροφάται πιο ομοιόμορφα και οι καριόκες πλάθονται πιο εύκολα, εάν αφήσετε το μείγμα της ζύμης να σταθεί για τουλάχιστον 12 ώρες.

Παραλλαγή: Μπορείτε να αντικαταστήσετε ένα μέρος των νιφάδων βρώμης με πίτουρο βρώμης (περισσότερες φυτικές ίνες, λιγότερες θερμίδες).

 

321 θερμίδες Μους σοκολάτα με ταχίνι

Διατροφικές πληροφορίες: Θερμίδες/μερίδα: 320. Πρωτεΐνες: 5,1 γραμμ. Υδατάνθρακες: 23,5 γραμμ. Λιπαρά: 23,0 γραμμ. Φυτικές ίνες: 1,3 γραμμ.

Υλικά για 4 μερίδες: 200 γραμμ. σοκολάτα κουβερτούρα. 60 γραμμ. ταχίνι. 100 γραμμ. φυτική κρέμα ζαχαροπλαστικής με χαμηλά λιπαρά. 50 γραμμ. αμύγδαλα φιλέ.

Τρόπος παρασκευής:

  • Λιώνετε την κουβερτούρα σε μπεν μαρί. Την ανακατεύετε καλά καθώς λιώνει και προσθέτετε το ταχίνι.
  • Μόλις ενσωματωθεί το ταχίνι στη σοκολάτα, αποσύρετε το σκεύος από τη φωτιά. Αδειάζετε το μείγμα σε μπολ.
  • Προσθέτετε σταδιακά τη φυτική κρέμα και ανακατεύετε σιγά-σιγά, μέχρι να αρχίζει να πήζει.
  • Αδειάζετε το μείγμα σε ατομικά μπολ και γαρνίρετε με τα αμύγδαλα.
  • Βάζετε τα μπολ στο ψυγείο και τα αφήνετε για τουλάχιστον 60 λεπτά.

Συμβουλή: Για να δέσει και να πήξει σωστά η μους, πρέπει το μείγμα σοκολάτας-ταχινιού να είναι ελαφρώς ζεστό και η φυτική κρέμα ελαφρώς παγωμένη.

Παραλλαγή: Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη συγκεκριμένη μους ως επίστρωση πάνω από διάφορα φρέσκα ή αποξηραμένα φρούτα και επίσης να την αναμείξετε με διάφορους ξηρούς καρπούς.

ΕΡΩΤΗΜΑ ΑΔΑΗ: ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΜΠΕΝ ΜΑΡΙ;

Για να λιώσετε τη σοκολάτα σε «μπεν μαρί»:

  • Βάζετε στην φωτιά μια κατσαρόλα με λίγο νερό να βράζει και από πάνω τοποθετείτε ένα μικρότερο κατσαρόλι στο οποίο έχετε βάλει τη σοκολάτα, αφού πρώτα τη σπάσετε σε μικρότερα κομμάτια.
  • Αφήνετε τη σοκολάτα να λιώσει από τη θερμοκρασία του νερού που βράζει από κάτω, προσέχοντας να μην στάζουν ατμοί μέσα στη σοκολάτα γιατί το νερό τη σφίγγει. Αν σφίξει, την αραιώνετε με λίγο γάλα εβαπορέ.
  • Για να έχει η σοκολάτα πιο βελούδινη και γυαλιστερή υφή, μπορείτε να προσθέσετε με γρήγορες και απαλές κινήσεις ένα κουταλάκι λιωμένο βούτυρο ή άλλη λιπαρή ουσία.
01

Fitness snacking

Πάντα –και παντού- υπάρχει μια δυνατότητα για να γυμναστείς και να προσθέσεις χρόνο σωματικής δραστηριότητας στην καθημερινότητά σου. Με φυσικές κινήσεις και μετακινήσεις, με “τσιμπολόγημα” άσκησης από εδώ και από

>
02

ΣΩΜΑΤΙΚΟ ΛΙΠΟΣ

Πόσα ξέρεις για το σωματικό λίπος; Μήπως ελάχιστα και πρέπει να μάθεις περισσότερα; Σου λέμε τα 12 πιο βασικά πράγματα που πρέπει να γνωρίζεις οπωσδήποτε!

>
03

Βασικές προπονητικές αρχές.

Εσύ ξέρεις τί σημαίνει η αρχή F.I.T.; Αν όχι, πρέπει να το μάθεις οπωσδήποτε… Ως σωματική άσκηση ή γυμναστική ή άθληση ή προπόνηση προσδιορίζεται οποιοδήποτε είδος φυσικής δραστηριότητας απαιτεί οργανωμένη,

>
Studio One is
An elite team that is not afraid to dream and create the ideal circumstances in order to organize and direct. To give all their knowledge, energy and passion to those who love fitness.
Ωmega
Άστιγγος 4, Πλατεία Καραϊσκάκη, Τ.Κ 18531
Phone
+30 210 4122888
Website
www.omega.gr
Information
info@omega.gr
Scroll to Top