Sex : Κάνε το καλό… καλύτερο

Κείμενο: Σταύρος Δεδούκος.

«Κάλλιον το προλαμβάνειν παρά το θεραπεύειν…». Η ερωτική διάθεση και η σεξουαλική ικανότητα επηρεάζονται σε σημαντικό βαθμό από το γενικότερο επίπεδο της υγείας, τον τρόπο ζωής και τις διατροφικές μας συνήθειες. Ας τα φροντίσουμε λοιπόν από πριν και με συνέπεια, για να μην ψαχνόμαστε μετά…

Ιδού λοιπόν οι 10 πιο βασικοί προληπτικοί κανόνες της σεξουαλικής υγείας:

  1. Μην παίρνετε φάρμακα χωρίς λόγο: η αυθαίρετη λήψη φαρμάκων χωρίς να υπάρχει ιατρική συμβουλή και παρακολούθηση, π.χ. αγχολυτικών, διεγερτικών, φαρμάκων κατά τη στυτικής δυσλειτουργίας κ.ά., μπορεί να δημιουργήσει σοβαρές οργανικές διαταραχές και συνεπακόλουθα σεξουαλικά προβλήματα.
  2. Διακόψτε το κάπνισμα: ο καπνός έχει τοξική δράση, στενεύει τα αγγεία, δυσχεραίνει την κυκλοφορία του αίματος και την οξυγόνωση των ιστών, φθείρει τα ζωτικά όργανα, επηρεάζει αρνητικά το ορμονικό και το αναπαραγωγικό σύστημα, μειώνει την ικανότητα στύσης στον άντρα.
  3. Φροντίστε την καρδιά σας: ό,τι κάνει καλό στην καρδιά και στα αγγεία, κάνει καλό και στη σεξουαλική υγεία. Υπέρταση, υπερλιπιδαιμίες, σάκχαρο και υψηλή ομοκυστεΐνη μπορούν να ελεγχθούν με σωστή διατροφή, τακτική άσκηση και αποφυγή του καπνίσματος.
  4. Αποκτήστε φυσιολογικό βάρος: τα περιττά κιλά απορυθμίζουν το ορμονικό σύστημα, βλάπτουν την καρδιά, αυξάνουν την κόπωση, μειώνουν την αυτοπεποίθηση, δημιουργούν ψυχολογικά προβλήματα και αναστολές. Προσπαθήστε να χάσετε μόνιμα βάρος αργά και σταδιακά, χωρίς ακραίες -στερητικές δίαιτες.
  5. Τραφείτε υγιεινά: η ελληνική παραδοσιακή διατροφή, με κύριο χαρακτηριστικό τα λιτά γεύματα, είναι και υγιεινή και άκρως αφροδισιακή. Καθημερινά αρκετά λαχανικά και φρούτα, προτίμηση στα αδρά επεξεργασμένα προϊόντα δημητριακών με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, πιο πολλά σπιτικά φαγητά μαγειρεμένα με ελαιόλαδο, περισσότερο ψάρι – λιγότερο κρέας, περιορισμένη κατανάλωση ζωικών λιπαρών και γλυκών, 1-2 ποτηράκια κρασί ημερησίως (αν ήδη πίνετε αλκοόλ και όχι ως προτροπή για να το αρχίσετε!).
  6. Αναπληρώστε τις θρεπτικές ελλείψεις: εάν δεν τρώτε ισορροπημένα ή κουράζεστε υπερβολικά, ίσως πρέπει να πάρετε κάποιο διαιτητικό συμπλήρωμα, αφού όμως πρώτα συμβουλευτείτε το γιατρό σας. Τα συμπληρώματα διατροφής συμβάλλουν στην πρόσληψη των θρεπτικών στοιχείων που δεν προσλαμβάνετε σε επαρκείς ποσότητες μέσω της διατροφής σας, δεν έχουν προληπτικές ούτε θεραπευτικές ιδιότητες.
  7. Γυμναστείτε τακτικά: οι ευχάριστες σωματικές δραστηριότητες αποτελούν προληπτικό «φάρμακο» για πολλές ασθένειες, καλυτερεύουν τη φυσική κατάσταση, βελτιώνουν την παραγωγή ορμονών σε άντρες και γυναίκες κάθε ηλικίας. Περπατήστε στη φύση, κάντε ήπια σπορ, πηγαίνετε γυμναστήριο, γυμναστείτε στο σπίτι με τον τρόπο που σας αρέσει, κάντε επιτέλους κάτι καλό για τον εαυτό σας.
  8. Ελέγξτε το στρες: το παρατεταμένο, υπερβολικό άγχος είναι ό,τι χειρότερο για τη σεξουαλική υγεία («πολύ στρες, λίγο σεξ…»). Δείτε τη θετική πλευρά των πραγμάτων, διαθέστε χρόνο για χαλάρωση και ξεκούραση, ασχοληθείτε με δραστηριότητες που σας ηρεμούν και δρουν αγχολυτικά όπως π.χ. γιόγκα, γυμναστική, χορό, μουσική, δημιουργικά χόμπι.
  9. Εκμεταλλευθείτε το ηλιακό φως: η με μέτρο και ανάλογη προστασία καθημερινή έκθεση στον ήλιο επιδρά θετικά στη ψυχική διάθεση, διεγείρει τη σύνθεση βιταμίνης D από το σώμα, βελτιώνει τη δραστικότητα πολλών ορμονών, ευνοεί τη σύνθεση νευροδιαβιβαστών (σεροτονίνη, ντοπαμίνη, μελανοκορτίνες) που μας βοηθούν να αισθανόμαστε καλύτερα.
  10. Εξασφαλίστε επαρκή ύπνο: τα ξενύχτια και η έλλειψη βραδινού ύπνου διαταράσσουν την ορμονική ισορροπία και απορρυθμίζουν το εσωτερικό βιολογικό ρολόι. Ο βαθύς, ήρεμος και ποιοτικός ύπνος, είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να ανακτήσει ο οργανισμός τις δυνάμεις του και αναγκαία συνθήκη για καλή υγεία.

Και μία τελευταία συμβουλή: Κάντε τακτικότερα sex, γιατί ό,τι αφήνεις σε αφήνει! Κι από τη στιγμή που «τρώγοντας» έρχεται η όρεξη, η προτροπή είναι μία: μην αφήνετε καμία ευκαιρία να πάει χαμένη!

01

Καρμπονάρα διαιτητική και light

Ακόμα και το πιο απλό φαγητό, όπως π.χ. ένα πιάτο μακαρόνια, μπορεί να μετατραπεί σε βόμβα θερμίδων εάν δεν προσέξουμε τα επιπλέον υλικά που θα προσθέσουμε. Πόσο μάλλον όταν μιλάμε

>
02

Ψυχογενής ανορεξία

Η ψυχολογική διαταραχή της παθολογικής εμμονής στην υγιεινή διατροφή Κείμενο: Σταύρος Δεδούκος. Παίρνετε πολύ σοβαρά το θέμα της υγιεινής διατροφής και εφαρμόζετε συστηματικά τους κανόνες της. Αποφεύγετε ζάχαρη, λιπαρά και

>
03

6-pack ABS

Μην κρατάτε κρυμμένους τους κοιλιακούς σας! Καθαρίστε την κοιλιά από το ανεπιθύμητο λίπος, στεγνώστε από τα περιττά υγρά, αποκαλύψτε και αναδείξτε  -επιτέλους!- το πολυπόθητο 6-pack… Κείμενο: Σταύρος Δεδούκος. Ποιός (αλλά

>
Studio One is
An elite team that is not afraid to dream and create the ideal circumstances in order to organize and direct. To give all their knowledge, energy and passion to those who love fitness.
Ωmega
Άστιγγος 4, Πλατεία Καραϊσκάκη, Τ.Κ 18531
Phone
+30 210 4122888
Website
www.omega.gr
Information
info@omega.gr
Scroll to Top