Τα καλύτερα 3 σπορ της παραλίας

Δεκάδες τα σπορ που γίνονται το καλοκαίρι, μέσα ή έξω από το νερό: από κολύμπι μέχρι τζετ σκι και από καταδύσεις μέχρι αλεξίπτωτο!

Δεν είναι όμως όλα κατάλληλα για όλους, ούτε έχουν τον ίδιο βαθμό ασφάλειας και αποτελεσματικότητας. Ποια είναι λοιπόν τα τρία καλύτερα και σε τι ωφελούν;

Κείμενο: Σταύρος Δεδούκος.

  1. Κολύμβηση: Γυμναστική για όλο το σώμα, με αγχολυτική δράση και άμεσα ορατά αποτελέσματα.
  2. Περπάτημα: Κατάλληλο για όλους, φτιάχνει το κέφι, γεμίζει τις ενεργειακές μπαταρίες, ελαττώνει τις πιέσεις κάθε είδους.
  3. Βόλεϊ στην άμμο: Τρέχεις γρήγορα, πατάς γερά, σηκώνεσαι ψηλά, καρφώνεις την μπάλα δυνατά, βάζεις πόντο στην αντίπαλη πλευρά…

1. ΚΟΛΥΜΒΗΣΗ

Η κολύμβηση δεν έχει περιορισμούς ηλικίας ή σωματικής ικανότητας και σου προσφέρει τη δυνατότητα εκγύμνασης ακόμα και στην περίπτωση που έχεις κάποιον τραυματισμό ή κινητικό πρόβλημα. Αρκεί να αγαπάς τη θάλασσα, να γνωρίζεις κολύμπι και να μην απομακρύνεσαι πολύ από την παραλία, ώστε να έχεις δυνάμεις να ξαναγυρίσεις.

Οφέλη: Συμμετρική εκγύμναση. Βελτίωση αντοχής, ευλυγισίας και ελαστικότητας. Αποκτάτε καλύτερο ρυθμό, ανακουφίζεστε από χρόνιους πόνους, καταπολεμάτε το άγχος.

Συμβουλή: Ξεκίνησε κολυμπώντας με ελεύθερο στιλ για 10-15 λεπτά συνεχόμενα, κάνε μία πεντάλεπτη παύση και επανέλαβε μέχρι να συμπληρώσεις τουλάχιστον 30 λεπτά άσκησης συνολικά. Όταν το καταφέρεις με σχετική ευκολία, δοκίμασε κολύμβηση με εναλλαγές διάφορων στιλ, αυτών που γνωρίζεις καλύτερα την τεχνική τους.

2. ΠΕΡΠΑΤΗΜΑ

Δεν χρειάζεται ιδιαίτερη προετοιμασία και δεν υπάρχουν προϋποθέσεις ή αντενδείξεις για να το κάνεις. Επομένως, αποτελεί δραστηριότητα κατάλληλη για όλους, ακόμα και για άτομα με μικροπροβλήματα υγείας. Απλώς το παίρνεις απόφαση και περπατάς με σχετικά ζωηρό ρυθμό κοντά στην παραλία, στην άμμο της παραλίας (προσοχή: βουλιάζει), μέσα στο θαλασσινό νερό ή όπου αλλού θέλεις και σε βολεύει.

Οφέλη: Βελτιώνεις το ρυθμό, το συντονισμό και την αντοχή σου. Γυμνάζεις τους μύες των γλουτών και των ποδιών. Αποφορτίζεσαι από την ένταση, αυξάνει την πνευματική σου διαύγεια ατενίζοντας τον ανοιχτό ορίζοντα.

Συμβουλή: Επιδίωξε να εναλλάσσεις γρήγορο βάδισμα για 2 λεπτά με λίγο πιο αργό για 3 λεπτά, μέχρι να συμπληρώσεις 6-9 τέτοιους «κύκλους» των 5 λεπτών και συνολικά 30-45 λεπτά βαδίσματος. Κάνε σταθερά κι όχι μεγάλα βήματα, φροντίζοντας να συντονίζεις ρυθμικά τις κινήσεις των ποδιών με αυτές των χεριών (αντισταθμιστικά).

3. ΒΟΛΕΪ ΣΤΗΝ ΑΜΜΟ

Το beach volley ενδείκνυται εάν σου αρέσουν τα ομαδικά αθλήματα και οι δυνατές συγκινήσεις που προσφέρουν. Χρειάζεσαι όμως έμπειρους συμπαίκτες, κατάλληλη μπάλα, φιλέ, κανονικό ή αυτοσχέδιο, και ίσως κάποιον για διαιτητή. Δεν είναι κατάλληλο για σένα εάν έχεις αρκετά κιλά παραπάνω από το φυσιολογικό ή προβλήματα στους ώμους, στα γόνατα, στη μέση ή τους αστραγάλους. Με έντονο παιχνίδι θα κάψεις πάνω από 600 θερμίδες ανά ώρα!

Οφέλη: Γυμνάζεσαι καθολικά, αυξάνεις την ανθεκτικότητά σου, αποκτάς ταχύτητα και αλτικότητα. Το μυαλό δουλεύει πιο γρήγορα, οξύνεται η αντίληψη, βελτιώνεται η ευστροφία και ο χρόνος αντίδρασης.

Συμβουλή: Πρώτα βάλε αντηλιακό, φόρεσε καπελάκι, και εάν γίνεται τα ειδικά γυαλιά ηλίου (άθραυστα!). Κατόπιν, καθάρισε προσεκτικά την άμμο από χαλικάκια, βοτσαλάκια ή άλλα αντικείμενα που μπορεί να προκαλέσουν τραυματισμό. Και τέλος παίξε με ένταση και πάθος, αποφεύγοντας όμως τις θεαματικές βουτιές – οι πολλές πτώσεις προκαλούν ατυχήματα!

Scroll to Top