Ξεκόλλα από την καρέκλα

Ο καθιστικός τρόπος ζωής σκοτώνει. Κυριολεκτικά! Σήκω από την καρέκλα πάραυτα και κάνε -επιτέλους!- κάτι καλό για τον εαυτό σου.

Κείμενο: Σταύρος Δεδούκος. Ακόμα και στην περίπτωση που ο ελεύθερος χρόνος σου είναι πραγματικά λιγοστός και οι επαγγελματικές υποχρεώσεις σε πιέζουν ασφυκτικά, μπορείς να βρεις 30 λεπτά καθημερινά για να ασχοληθείς με το σώμα σου. Εξίσου όμως θετικά αποτελέσματα μπορείς να πετύχεις εάν χωρίσεις τη συνολική ημερήσια γυμναστική σου σε δύο ή τρία μικρότερα τμήματα. Αν δηλαδή για οποιονδήποτε λόγο δεν έχεις τη δυνατότητα να γυμναστείς για 30 συνεχόμενα λεπτά, μπορείς να γυμναστείς δύο έως τρεις (2-3) φορές ημερησίως από 10 λεπτά σε διαφορετικές ώρες κατά τη διάρκεια της μέρας, ή με οποιοδήποτε άλλο συνδυασμό σε βολεύει, π.χ. 10 λεπτά το πρωί και 20 λεπτά το απόγευμα.

ΒΡΕΣ ΚΙΝΗΤΡΟ

Το πώς θα γυμνάζεσαι και το που, στο σπίτι σου, σε γυμναστήριο, στο ύπαιθρο ή στο… δρόμο, έχει δευτερεύουσα σημασία. Σημασία έχει να βρεις τα κατάλληλα κίνητρα για να ξεκινήσεις τη γυμναστική και -κυρίως!- να μην την εγκαταλείψεις.
  • Είναι η κατάσταση της υγείας σου;
  • Είναι η εμφάνισή σου;
  • Είναι η επιθυμία να χάσεις μερικά κιλά;
  • Είναι κάτι άλλο;
Εντόπισέ το και ξεκίνα να γυμνάζεσαι! 8 ΤΡΟΠΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙΣ ΝΑ ΓΥΜΝΑΖΕΣΑΙ
  1. Επίλεξε το είδος της άσκησης που σου αρέσει περισσότερο. Μην κάνεις τίποτα καταναγκαστικά και πες όχι σε ό,τι σου φαίνεται βαρετό, ιδιαίτερα κοπιαστικό, δύσκολο, επικίνδυνο ή σου προκαλεί φόβους και ανησυχίες.
  2. Άρχισε γυμναστική μαζί με άλλους, φίλους ή συγγενείς, ώστε να σε παρακινούν κάθε φορά που δεν έχεις διάθεση να γυμναστείς.
  3. Εγγράψου σε ένα γυμναστήριο κοντά στο σπίτι ή στο χώρο εργασίας σου, έτσι ώστε η απόσταση που πρέπει να διανύσεις για να γυμναστείς να μην σε αποθαρρύνει.
  4. Επένδυσε στον εαυτό σου: Αγόρασε ένα καλό οικιακό όργανο γυμναστικής, κάτι που πιστεύεις ότι θα σου αρέσει να χρησιμοποιείς τακτικά – η λύση αυτή δεν αποκλείει την εγγραφή σου και στο γυμναστήριο!
  5. Μην βάζεις στόχους του τύπου «πρέπει να τρέξω 5 χιλιόμετρα» ή «πρέπει να γυμνάζομαι 1 ώρα καθημερινά»! Απλά κάνε το κέφι σου, διασκέδασε, «ξεσκούριασε» ιδρώνοντας λίγο παραπάνω. Άφησε στην άκρη τα «πρέπει», την πίεση και το άγχος των επιδόσεων.
  6. Γυμνάσου στο δικό σου ρυθμό: Τουλάχιστον στην αρχή, απέφευγε να πιέζεις υπερβολικά το σώμα σου, να κυνηγάς την «τελειότητα» ή να ξεπερνάς τα όρια σου.
  7. Μην το βάζεις κάτω και μην τα παρατάς στην πρώτη δυσκολία. Τα αποτελέσματα από την άσκηση δεν είναι ορατά αμέσως. Αν έχεις υπομονή και επιμονή, θα αποζημιωθείς πλουσιοπάροχα.
  8. Προσπάθησε να γυμνάζεσαι τακτικά, ακολουθώντας μία ρουτίνα: την ίδια ώρα, τις ίδιες ημέρες, στον ίδιο τόπο. Προσοχή όμως! Φρόντισε να κάνεις κάθε φορά διαφορετικά πράγματα ή τα ίδια με κάπως διαφορετικό τρόπο, ώστε να μην βαρεθείς…
Μετά από μερικές εβδομάδες συστηματικής γυμναστικής θα παρατηρήσεις αξιοσημείωτες βελτιώσεις στη φυσική κατάσταση, τη σωματική εμφάνιση και την ψυχική σου διάθεση. Τα αποτελέσματα αυτά θα ενισχύσουν το κίνητρό σου, θα ανανεώσουν το ενδιαφέρον σου για την άσκηση και θα σε βοηθήσουν να τη συνεχίσεις, μένοντας πιστός/-η στην απόφασή σου – αυτή είναι η ουσία, αυτός είναι ο στόχος.
Scroll to Top