Τεντώστε το λάστιχο

«… Δεν προλαβαίνετε να γυμναστείτε γιατί έχετε φόρτο εργασίας και ακατάστατα ωράρια, είστε μονίμως κουρασμένοι/-ες, έχετε κάτι καλύτερο να κάνετε ή πάντα συμβαίνει κάτι και το αναβάλλετε, το γυμναστήριο κοστίζει ακριβά, στο σπίτι δεν υπάρχει χώρος και η δαπάνη για αγορά οργάνων είναι εκτός του προϋπολογισμού σας…». Δικαιολογίες τέρμα!

Δέκα-δεκαπέντε ευρώ μπορείτε να ξοδέψετε, χρόνο έως είκοσι λεπτών τρεις φορές την εβδομάδα έχετε να διαθέσετε και ελεύθερο χώρο δύο-τριών τετραγωνικών μπορείτε να βρείτε. Κι επειδή υπάρχουν και κάτι προφάσεις του τύπου «δεν ξέρω πως» ή «πάω συχνά ταξίδια και εκδρομές», σας πληροφορούμε ότι το λάστιχο γυμναστικής είναι ευκολόχρηστο, ελαφρύ και χωράει παντού, σε τσάντα, συρτάρι, ακόμα και στην τσέπη σας. Βάλτε λοιπόν εσείς τη διάθεση, κι αν επιμένετε ότι δεν ξέρετε το «πώς», εμείς τι δουλειά κάνουμε;

Κείμενο: Σταύρος Δεδούκος

Το λάστιχο γυμναστικής είναι ο εξελιγμένος απόγονος των «ελατηρίων» (σούστα) που, ίσως, ως έφηβοι, κάποια στιγμή, είχατε δοκιμάσει για να αξιολογήσετε τη δύναμή σας («πόσα ελατήρια μπορείς να ανοίξεις;») ή χρησιμοποιήσατε συστηματικά για να «φτιάξετε στήθος, πλάτες και μεγάλα μπράτσα». Το λάστιχο όμως, η μοντέρνα εκδοχή των «ελατηρίων», δεν απευθύνεται μόνον στους άντρες αλλά και στις γυναίκες, προσφέρει περισσότερες δυνατότητες για την εκτέλεση διαφορετικών ασκήσεων και γυμνάζει όλο το σώμα – όχι μόνον τον κορμό και τα χέρια, γυμνάζει τα πάντα!

Η ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΛΑΣΤΙΧΟΥ

Η αντίσταση που παρέχει το λάστιχο δεν εξαρτάται από την βαρύτητα. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να εκτελέσετε πολλές διαφορετικές ασκήσεις, από διαφορετικές γωνίες, και να γυμνάσετε το μυϊκό σας σύστημα με ποικίλους τρόπους – ουσιαστικά με ένα και μόνο όργανο γυμναστικής, μπορείτε να γυμνάσετε τα πάντα! Επιπλέον, το λάστιχο διαφέρει σημαντικά από τα άλλα όργανα αντίστασης, γιατί όσο περισσότερο το τεντώνετε, τόσο αυξάνεται η αντίσταση που παρέχει και άρα και η δύναμη που πρέπει να καταβάλλετε. Για παράδειγμα όταν κάνετε  κάμψη του αγκώνα, όσο πλησιάζει ο πήχης σας προς τον ώμο, τόσο περισσότερο αυξάνεται η δύναμη που πρέπει να ασκήσετε, γιατί το λάστιχο επιμηκύνεται. Αντίθετα εάν κάνετε την ίδια άσκηση με ένα βαράκι, χρειάζεται να καταβάλλετε μεγαλύτερη δύναμη στην αρχή και αρκετά μικρότερη προς το τέλος της κάμψης. Η διαφοροποίηση αυτή καθιστά τις ασκήσεις με λάστιχο πιο αποτελεσματικές για μυϊκή «σύσφιξη», «ανόρθωση» προβληματικών περιοχών και γρήγορη τόνωση.

ΔΙΛΗΜΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΛΑΣΤΙΧΟΥ

Λάστιχα γυμναστικής μπορείτε να βρείτε με χειρολαβές ή χωρίς και σε διάφορα μήκη και μορφές, όπως κυλινδρικά ή πεπλατυσμένα, μακριά ή κοντά, ευθύγραμμα ή στρογγυλά ή με σχήμα οκταριού («8»). Ανεξαρτήτως όμως μορφής και τύπου, όλα τα λάστιχα έχουν συγκεκριμένους χρωματισμούς, ανάλογα με την εταιρεία κατασκευής τους, έτσι ώστε να επιλέξετε ευκολότερα αυτό που ταιριάζει στη φυσική σας κατάσταση. Τα πιο μαλακά απευθύνονται κυρίως σε αγύμναστους ή άτομα με προβλήματα στις αρθρώσεις), τα μέτριας σκληρότητας σε άτομα με μέτρια φυσική κατάσταση και δύναμη, ενώ τα  πιο σκληρά απευθύνονται αποκλειστικά στους πιο έμπειρους, πιο γυμνασμένους και πιο δυνατούς χρήστες.

Η καλύτερη επιλογή; Ένα μακρύ μαλακό λάστιχο με χειρολαβές: Προσαρμόζεται σε οποιοδήποτε τύπο σώματος και μπορείτε να κάνετε τη μεγαλύτερη δυνατή ποικιλία ασκήσεων, ανεξαρτήτως επιπέδου δύναμης. Αν μάλιστα είναι επενδυμένο εξωτερικά με προστατευτικό ύφασμα, τότε η χρήση του γίνεται με ακόμα μεγαλύτερη ασφάλεια, αποτρέποντας τον κίνδυνο να χτυπήσετε εάν τυχόν σπάσει κατά τη διάρκεια της άσκησης.

Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ, ΤΟ ΑΠΡΟΒΛΕΠΤΟ ΚΑΙ Η ΚΑΚΙΑ ΩΡΑ

Υπάρχει ένα μάλλον φλεγματικό απόφθεγμα για τα λάστιχα, που καλό είναι να λάβετε σοβαρά υπόψη: «Μαυρισμένο μάτι; Το παρατέντωσες, σου έσπασε ή απλώς σου ξέφυγε…».

Το δίδαγμα;

  • Κάθε φορά, πριν χρησιμοποιήσετε το λάστιχο για να γυμναστείτε, ελέγξτε προσεχτικά την ακεραιότητά του (αν έχει ορατές φθορές).
  • Όταν το χρησιμοποιείτε, κρατήστε το καλά, στερεώστε το γερά, εκτελέστε τις επαναλήψεις αργά και μην το τεντώνετε πέραν του ορίου ελαστικότητάς του.
  • Αφού το χρησιμοποιήσετε, φυλάξτε το σωστά και μην αμελείτε τη σωστή συντήρησή του.

Κι αν γίνει το κακό; Ψυχραιμία, όχι πανικός και υστερίες, κι αν πρόκειται για μικρό μωλωπισμό χωρίς ορατή αιμορραγία, τοποθετείστε πάγο στο κτυπημένο μέλος.

ΔΟΜΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΚΓΥΜΝΑΣΗΣ

Ο λαβύρινθος και ο μίτος: Πόσες φορές την εβδομάδα, πόσες και ποιες ασκήσεις, πόσα σετ και με πόσες επαναλήψεις;

Πρόγραμμα ημέρα παρά ημέρα, μία έως δύο (1-2) ασκήσεις ανά μεγάλη μυϊκή ομάδα, δέκα με δώδεκα ασκήσεις συνολικά, ένα (1) σετ ανά άσκηση και οκτώ με δώδεκα (8-12) επαναλήψεις ανά σετ. Μαζί με την προθέρμανση και το χαλάρωμα, σύνολο το πολύ 10-15 λεπτά, εφόσον κάνετε μικρά διαλείμματα ανάμεσα στις ασκήσεις. Όσο για το «ποιες ασκήσεις;», ο κανόνας δεν επιδέχεται εξαιρέσεις: Ξεκινήστε με τις ευκολότερες και σταδιακά περάστε στις δυσκολότερες. Που θα τις βρείτε; Στα φυλλάδια που υπάρχουν μέσα στις συσκευασίες των λάστιχων, με μια μικρή αναζήτηση στο Google ή σε κάποιο βιβλίο γυμναστικής.

ΜΥΑΛΟ ΚΑΙ ΣΩΜΑ… ΕΝΑ!

Κατά τη διάρκεια των ασκήσεων, απεικονίστε νοερά στο μυαλό σας τις επιθυμίες σας. Φαντασθείτε αυτά που θέλετε και οραματιστείτε την αίσια έκβαση των προσπαθειών σας: Φαρδείς ώμους, «γεμάτα» μπράτσα, στενή μέση, πλάκα στομάχι, σφικτούς γλουτούς, αλαβάστρινες γάμπες ή ό,τι άλλο επιθυμείτε. Χρησιμοποιώντας συστηματικά τη συγκεκριμένη τεχνική διαλογισμού, «πυροδοτείτε» την εσωτερική μεταμορφωτική δύναμή σας, ενεργοποιείτε μυαλό και σώμα για εκ των βάθρων δραστικές αλλαγές και σύντομα θα μετατρέψετε το «θέλω» σε «μπορώ» και το «μπορώ» σε αποτέλεσμα…

ΣΟΦΟΝ ΤΟ ΣΑΦΕΣ

Η γυμναστική με το λάστιχο είναι ένας αναερόβιος τρόπος άσκησης που βελτιώνει σημαντικά το μυϊκό σύστημα, αλλά έχει φτωχή επίδραση στο κυκλοφορικό. Συνδυάζοντας όμως το λάστιχο με αερόβια άσκηση (π.χ. περπάτημα στις ενδιάμεσες ημέρες ή στατικό ποδήλατο στην αρχή ή στο τέλος του προγράμματος ή κολύμπι όποτε σας δίνετε η ευκαιρία) θα γυμναστείτε πολύπλευρα και θα μεγιστοποιήσετε τα οφέλη, αφού το ένα είδος άσκησης δρα συμπληρωματικά ως προς το άλλο.

ΤΙ ΑΛΛΟ ΑΠΟΜΕΝΕΙ;

Κίνητρο για επιτυχία, όρεξη για δοκιμή και η υπενθύμιση της λαϊκής θυμοσοφίας «ό,τι σπέρνεις, αυτό και θα θερίσεις…». Ευχή; Καλή σοδειά…

01

Food Games

Παίζουμε, διασκεδάζουμε, μαθαίνουμε… Κείμενο: Σταύρος Δεδούκος Το δημοφιλές και πολύ γευστικό λαχανικό που αναζητάμε είναι ταυτισμένο με τη χωριάτικη σαλάτα και τις μαγειρικές σάλτσες κόκκινου χρώματος. Το όνομα του (λέξη

>
02

Τεντώστε το λάστιχο

«… Δεν προλαβαίνετε να γυμναστείτε γιατί έχετε φόρτο εργασίας και ακατάστατα ωράρια, είστε μονίμως κουρασμένοι/-ες, έχετε κάτι καλύτερο να κάνετε ή πάντα συμβαίνει κάτι και το αναβάλλετε, το γυμναστήριο κοστίζει

>
03

Stop στις ημικρανίες

Ποια συστατικά των τροφίμων, ποιες διατροφικές συνήθειες και ποιες θρεπτικές ελλείψεις μπορεί να σας προκαλούν ή να εντείνουν πονοκέφαλους, ημικρανίες και άλλες κεφαλαλγίες; Ποιος τρόπος διατροφής συμβάλλει στον περιορισμό και

>
Studio One is
An elite team that is not afraid to dream and create the ideal circumstances in order to organize and direct. To give all their knowledge, energy and passion to those who love fitness.
Ωmega
Άστιγγος 4, Πλατεία Καραϊσκάκη, Τ.Κ 18531
Phone
+30 210 4122888
Website
www.omega.gr
Information
info@omega.gr
Scroll to Top